alternatywa dla autocad
Previous Next Play Pause
1 2 3

 

ustawienia renderingu

Ustawienia renderingu

To polecenie umożliwia uzyskanie najbardziej realistycznej oraz dopasowanej do indywidualnych wymagań wizualizacji dzięki narzędziom dostępnym w pięciu zakładkach.

Rendering – ta zakładka okna dialogowego Ustawienia renderingu zawiera narzędzia kształtujące jakość wizualizacji – rysunek poniżej.

okno- ustawienia renderingu

Jakość renderingu – to rozwijalne menu zawiera opcje Niska jakość, Średnia jakość, Wysoka jakość oraz Bardzo wysoka jakość. Im wyższa jakość renderingu tym dłuższy czas jego wykonywania, ale i uzyskany efekt jest bardziej realistyczny.

Na rysunku poniżej widoczny jest zrenderowany kubek o teksturze metalicznego chromu. Jak widać przy niskiej jakości wizualizacji kubek jest matowy, przy bardzo wysokiej zachowuje się jak lustro odbijając wzór podłogi.

jakosc renderingu

Antialising – ta opcja umożliwia zmniejszenie błędów zniekształceniowych. Domyślnie jest wyłączona, jej zaznaczenie powoduje zdecydowane wygładzenie obrzeża kubka – rysunek poniżej. Ponieważ narzędzie powoduje znaczne wydłużenie czasu wizualizacji, a uzyskany efekt widoczny jest dopiero przy większych powiększeniach należy starannie rozważyć użycie tej opcji.

antialiasing

Ponów ostatniego obrazu – kliknięcie tego przycisku, niezależnie od aktualnego położenia obiektu, przywraca ostatnio wykonaną wizualizację.

Zapisz ostatni obraz – kliknięcie tego przycisku otwiera okno dialogowe Zapisz plik renderowanego obrazu umożliwiające zapisanie ostatniej wizualizacji w postaci pliku bmp, jpg, tif, tga bądź png – rysunek poniżej.

zapisz plik renderowanego obrazu

Wygładzanie powierzchni – zaznaczenie tej opcji wygładza powierzchnie obiektu – rysunek poniżej.

wygadzanie powierzchni

Podwójne ściany – zaznaczenie tej opcji, w przypadku obiektów posiadających wnętrze, powoduje renderowanie zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych powierzchni rysunek poniżej.

podwjne ciany

Cienie - ta zakładka okna dialogowego Ustawienia renderingu zawiera narzędzia kształtujące cień – rysunek poniżej.

ustawienia renderingu - cienie

Liczba cieni próbki na światło – ta opcja umożliwia sterowanie miękkością cienia. Miękkie cienie tworzą realistyczne obrazy przy znacząco wydłużonym czasie renderowania. Im większa wartość zostanie wybrana z rozwijalnego menu, tym bardziej miękki cień.

Maksymalna ilość odbicia promieni – ta opcja umożliwia sterowanie ilością odbitego światła. Ma zastosowanie w przypadku obiektów o gładkich powierzchniach (polerowanych, chromowanych), które zarówno odbijają jak i załamują światło – rysunek poniżej.

maksymalna ilo odbicia promieni

Testowanie cieni adaptacyjnych – ta opcja to algorytm próbujący ustalić które źródło światła jest bardziej znaczące dla każdej części sceny. Przesuwając suwak pomiędzy wartością 0 a 1 ustala się wartość parametru – rysunek poniżej. Narzędzie działa jedynie przy Wysokiej jakości renderingu.

testowanie cieni adaptacyjnych

Podłoga – ta zakładka okna dialogowego Ustawienia renderingu zawiera narzędzia kształtujące podłogę – rysunek poniżej.

ustawienia renderingu - podoga

Uruchamia podłogę – zaznaczene tej opcji powoduje wstawienie na płaszczyźnie XY podłogi.

Edytuje materiał podłogi – kliknięcie tego przycisku otwiera okno Przypisanie materiału umożliwiające nadanie podłodze wymaganej tekstury.

Rozmiar podłogi – przesuwanie suwaka w granicach minimum-maksimum umożliwia ustawienie najbardziej odpowiedniego rozmiaru podłogi.


Umiejscowienie – ta zakładka okna dialogowego Ustawienia renderingu umożliwia ustawienie wirtualnego miejsca obrazu – rysunek poniżej.

ustawienia renderingu - umiejscowienie

Najbliższe główne miasto – rozwijalne menu pozwala wybrać najbardziej odpowiednią miejscowość, do które zostaną automatycznie dopasowane Szerokość, Długość oraz Strefa. Jeżeli współrzędne geograficzne nie są odpowiednie można wpisać je ręcznie, podobnie jak z rozwijalnego menu samodzielnie można ustawić odpowiednią strefę czasową.

Północ – kierunek wyznaczający północ można zarówno wpisać w pole edycyjne jak i ustawić odpowiednio przesuwając umieszczony pod nim suwak. Zakres tego parametru wynosi od 0 do 360. Domyślnie kierunek północny wyznacza zwrot dodatni osi Y.


Renderuj do pliku – ta zakładka okna dialogowego Ustawienia renderingu umożliwia przypisanie wizualizacji obrazu do pliku – rysunek poniżej.

ustawienie rnderingu - renderuj do pliku

Wymiary obrazu – te pola edycyjne umożliwiają wprowadzenie rozmiarów obrazu. Choć nie ma tutaj ograniczeń to jednak należy zdawać sobie sprawę, że im większe zdjęcie tym dłuższy proces zapisu i większa ilość potrzebnej pamięci.

Renderuj - kliknięcie tego przycisku otwiera okno dialogowe Zapisz plik renderowanego obrazu umożliwiające wybór zarówno miejsca zapisu jak i rodzaju plik.

Ostatnie filmy na naszym kanale YouTube

Parametr widoczności w blokach

17.05.2024
Na filmie opowiemy o parametrze widoczności w blokach. Jak ustawić parametr widoczności, do czego można go wykorzystać, jak go zmienić dla jednego i wszystkich bloków?Spis rozdziałów filmu: 00:05 Wstęp 00:33 Parametr widoczności bloków 01:20 Co to są bloki parametryczne? 02:35 Skąd wziąć bloki? Strona z darmowymi blokami. 04:32 Zamiana na blok 06:40 Ustawienienie parametru widoczności 10:40 Wyświetlenie listy wszystkich bloków w rysunku 12:30 Zaznaczenie wszystkich bloków w rysunku 13:40 Jak wykorzystać paletę narzędzi do zarządzania blokami?Pobierz ZWCAD na

Chmurka rewizji. Nowości w ZWCAD 2025

09.05.2024
Chmurka rewizji w ZWCAD jest narzędziem używanym do zaznaczania zmian lub obszarów, które wymagają uwagi w rysunkach technicznych. Jest szczególnie przydatna podczas procesu przeglądu i sprawdzania dokumentacji technicznej, umożliwiając wyróżnienie konkretnych sekcji rysunku. Chmurki rewizji często mają kształt nieregularnego owalu lub obłoku, co przyciąga wzrok i ułatwia zidentyfikowanie zmian lub komentarzy.Spis rozdziałów filmu: 00:05 Chmurka rewizji w skrócie 01:00 Parametry chmurki rewizji, na przykład długość łuku chmurki rewizji 02:28 Rodzaje chmurek rewizji - prostokątna, wieloboczna, odręczna, eliptyczna, kołowa 04:11 Zamiana obiektów na chmurkę rewizji 05:07 Kilka porad odnośnie chmurki rewizjiWięcej o ZWCAD 2025 https://www.zwcad.pl/programy-cad/z...Więcej informacji: https://www.zwcad.pl/ Sklep internetowy: https://programycad.net/

Sprawdzenie ciągłości linii. ZWCAD 2025

06.05.2024
Na filmie pokazaliśmy jak sprawdzić czy w narysowanych obiektach występują przerwy. Przerwy takie zostaną obrysowane czerwonym okręgiem, następnie program CAD pomoże je usunąć.Spis rozdziałów: 00:05 Wstęp, do czego może się przydać funkcja łączenia linii? 02:37 Funkcja smartselect 03:05 Izolacja obiektów 03:12 Sprawdzenie ciągłości liniiWięcej o ZWCAD 2025 https://www.zwcad.pl/programy-cad/z...Więcej informacji: https://www.zwcad.pl/ Sklep internetowy: https://programycad.net/
Wczytaj więcej...